Waarom heeft jouw bedrijf SEO nodig?

Wat is seo?

SEO is simpelweg de overkoepelende term voor alle methoden die je kunt gebruiken om de zichtbaarheid van de website en de inhoud ervan op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) te garanderen wat bijdraagt aan de zoekmachine marketing. De methoden variëren van technische praktijken die je achter de schermen op jouw website kunt uitvoeren (we noemen dit vaak ‘on-page SEO’) tot alle promotionele ‘off-page’-benaderingen die je kunt gebruiken om de zichtbaarheid van de site te vergroten (linkbuilding, social media marketing). SEO is vaak voor de lang termijn strategie binnen de zoekmachine marketing. Als we het hebben over zichtbaarheid in dit artikel, bedoelen we hoe hoog de SERP jouw website verschijnt voor bepaalde zoektermen in de ‘organische’ resultaten. Organische resultaten verwijzen naar de resultaten die van nature op de pagina verschijnen, in plaats van in de betaalde secties.

Waarom zou  je SEO nodig hebben?

Door een sterke site-architectuur op te bouwen en duidelijke navigatie te bieden, kunnen zoekmachines jouw site snel en gemakkelijk indexeren. Dit zal, wat nog belangrijker is, bezoekers ook een goede ervaring geven bij het gebruik van jouw site en herhaalde bezoeken aanmoedigen. Het is de moeite waard om te bedenken dat Google steeds meer aandacht besteedt aan gebruikerservaring. Als het gaat om hoeveel verkeer er door zoekmachines naar uw website wordt gestuurd, is het percentage aanzienlijk en misschien wel de duidelijkste indicator van het belang van SEO. In 2018 suggereerde Conductor dat 64% van al het web verkeer afkomstig is van organisch zoeken, vergeleken met 2% van sociale zoekopdrachten, 6% van betaalde zoekresultaten, 12% rechtstreeks en 15% van andere verwijzende bronnen. Dit komt overeen met onze eigen gegevens, waarbij ongeveer 70-75% van het verkeer afkomstig is van organisch materiaal.

Van al het organische verkeer werd in 2019 vastgesteld dat Google goed is voor meer dan 90% van het wereldwijde organische zoekverkeer. Het is dus duidelijk dat je een sterke aanwezigheid op Google SERP’s nodig heeft, maar hoe sterk? Welnu, volgens deze studie van zoekmachine marketing Web Ranking laat zien dat op de eerste SERP de top vijf resultaten 67,60% van alle klikken vertegenwoordigen en de resultaten van zes tot tien zijn goed voor slechts 3,73%. Vele bedrijven kunnen niet meer zonder SEO marketing omdat men afhankelijk is van een goede zoekmachine marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *